butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Graves...

Kategori: Allmänt

Det är drygt att sitta och gråta, och gråta och gråta och gråta.
I alla fall när man gråter för man är sjuk, inte för att man är så värst ledsen. Eller?

Försäkringskassan skiter i dig

Kategori: Allmänt

Försäkringskassan skiter i vad du har för livskvalitet efter jobbet. Så länge du kan jobba ska du göra det. Om du sen inte klarar av att ta hand om hemmet och barnen, får ställa in ditt sociala liv med så enkla saker som att ta en fika med en vän eller prata i telefon, så är det så det får vara.

Har du energi - lägg den på att jobba - inte på att leva.

Giftigt...

Kategori: Allmänt

But Why?

I ett samhälle skapat av idioter för överambitiösa hamnar gemene man i kläm. Jag hamnar i kläm. Säkert du med. But Why. En fråga vi kan ställa oss massa gånger. Kanske hittar du svar på något du funderat över här.

På samhällets anlagda minfält har jag trampat på flera minor. Som tur är har jag ännu inte avlidit. Men det känns att jag är sårad. Jag har ont. Och än verkar det inte vara slut.

En del som står här hände i närtid. En del för länge sen. Men allt är sant. Hur ont det än gör.