butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Gick

Kategori: Allmänt

En timme senare. Sitter och gråter på hallgolvet. Just nu känns livet totalt meningslöst.  Totalt...

Ledsen

Kategori: Allmänt

Känner mig just ledsen.

Som om tårarna ska komma när som.

Som om i morgon inte behöver finnas.


Kall/varm

Kategori: giftstruma

Somnar i frossa på soffan.
Vaknar helt i panik och asvarm mitt i natten.
Öppnar fönstret i sovrummet och kryper ner i sängen. Ensam.
Tomt.. .tyst... bara katterna som busar i köket.
Kan inte somna om.
Vänder och vrider.
Less på att min sjukdom reagerar så hårt på sånt jag inte borde ta så hårt på.
Sena ändringar i planer får mig att bli nervös. Stressad. Mår illa av när det blir snabba kast i vardagen. Varför är det så? Varför måste jag ha allt planerat och klart utan sistasekundenändringar? Varför mår jag så dåligt av det?

Så var det inte förut.. När jag var frisk..

Vill bli det igen.

I dag är en "måstedag"

Måste hjälpa min vän som flyttade till Italien att städa klart i hennes lägenhet hon lämnat.

Måste betala räkningar.

Måste rensa i förrådet.

Hoppas jag har ork kvar att gå på hockeyn sen.

Hoppas jag får hem min älskling med.

Hoppas det går bra för grabben som spelar cup i Oskarshamn med LHC.

Hoppas på så mycket...

Kommer några förhoppningar gå genom? Kommer något bli lite bättre igen?

I sure hope so..

Kräftgång...

Kategori: giftstruma

.. HV71 har kräftgång i SHL i år. LHC, det enda rätta laget, går det bättre för.

Jag är ungefär som HV71 just nu. Sover, trött, ingen energi att skapa något anfall av och absolut inget försvar.

Sover allt mer. I dag gick jag upp i sista sekund för att få iväg grabben till skolan. Han hann i tid i alla fall. Hem, tittade på kaffebryggaren, la mig på soffan i stället och somnade.
Sov mellan 08:30-13:30...

Skulle lätt kunna sova lite till men hunden som får sova med mig om dagarna här, ville ut på promenad. Klandrar han inte. Vem vill sova längre? Som tur är är det en gammal hund som har ungefär samma tempo som jag har.

Önskar mig mer energi - och en bättre mage - och färre torra eksem - och mer aptit - och mer pengar - och ja va fan, lite mindre värk i kroppen, bättre hjärna att minnas med samt simultankapacitet tillbaka vore inte fel heller.

Jag vet, det vänder säkert igen så jag får lite bättre dagar. Tyvärr är det inte alltid de få bra dagarna man minns.

Krach

Kategori: giftstruma

Upp, lämna grabben på skolan, hem, sova...

12:30 och jag skulle kunna sova ännu mer.

Vill bara att det ska gå framåt... Bli bättre. Inte så här :/ 


Där tog det stopp

Kategori: giftstruma

Efter ett par veckor faktiskt, med lite bättre hälsa, så tog det tvärstopp.
Hjärnan känns som den svällt upp till det dubbla men inte fasiken får det plats mer information för det.
Nej tillbaka 711 steg eller så känns det som.

Bli sugen på kaffe, gå ut i köket, glömma vad jag gjorde där...
Gå in i vardagsrummet, komma på kaffet, gå ut och öppna skåpet där kaffet står. Bara för att sen inte komma ihåg vad jag skulle ta ut ur skåpet...

Ledsamt, men men. Just när man tror det lättar... ja just då slår det tillbaka. Inte konstigt många blir trista och bittra med den här sjukdomen.

Orka försöka leva mellan varven..

Late

Kategori: Allmänt

Jepp...

It is late...


Åka...

Kategori: Allmänt

Ta sig från ett ställe till ett annat...
Bil...
Flyg...
Buss...

Alla resor är inte för nöjes skull och med extra bagage är det svårt att njuta av färden.


Still in love - still sick. 

Mjölk är inget bra

Kategori: Allmänt

Nä, jag tycker inte det är någon höjdare.

Zzz... 

Checkpoint

Kategori: Allmänt

Trelleborg - Rostock 

Kan inte min...

Kategori: Allmänt

...sjukdom bara dö. 

Frossa

Kategori: giftstruma

LHC torskade mot HV71.

Balle!


Fryser sen ett par dagar tillbaka. Noterat.

Pigg

Kategori: giftstruma

Are...

Vill ha igång livet.

Mer!

Friskare!


Starkare!


💜

Det blev värre

Kategori: giftstruma

Förkylningselände! Dö!

Har inte ork vara mer sjuk än jag är :/


Fungerar det att sova bort förkylning?
Igår testade jag Auchentouchen och det var nog mer gott än hälsosamt :P

Klaaaaaaaga

Kategori: giftstruma

Trött.
End of story.

Förkylning

Kategori: giftstruma

Alltid trist men det går ju över i alla fall.

Nu har Mogge aka Mållgan flyttat hit. Därmed har nog också hans husse flyttat in. Eller? ;)

I dag är lillkatten hos veterinär för kastrering i alla fall.
Sen kan han och Findus teama ihop här hemma :)

När det kommer till posten övrig rehabilitering då är den svagt positiv till stagnerad i utveckling.