butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

hvdvrk

Kategori: giftstruma

msklvrk
ldvrk

Tycker det är märkligt att musklerna, särskilt i benen, känns som man har tagit ut sig totalt i ett 800meters sprintlopp fast man bara promenerar normalt med hunden i skogen...

Nu kör vi huvudvärk och halsont med. Känns alltid bra med extra sjukdomar för de går ju över =)

hur faen...

Kategori: giftstruma

.... är det möjligt?
Hur kan man gå från att vara konstant askass i magen åt ena hållet till att blir lika kass åt andra?

Less på det här...

Inte alltid man önskar sig skit men nu faen....

Back to the kitchen!

Kategori: Allmänt

I smell somethings burning!

Jo det där med att laga till något ätbart är ju sådär nuförtiden. Men fast jag vet att det inte är en direkt given succé, så testar jag något nytt.

Får väl tvinga någon stackare att äta...

Well, i går lyckades jag riktigt bra. Gott blev det. Fast jag glömde spaghettin... shit... den blev kanske inte så al dente som man kunde önska.
Tur grabben sällan eller aldrig klagar.

I kväll drar vi ett säkert kort - hemmastekta hamburgare.

Efterrätt ska vi ha med!

Ananaspaj =)

Håll tummarna för mig...

Still trött

Kategori: graves

Jag fattar inte att det aldrig blir lite bättre. Att det fortfarande känns som att benen väger 80kg styck och att det tar mot som om man går i vatten på en vanlig plan jävla väg...

Huvudet känns som det är fyllt med mossa idag. Tänker och tänker och funderar och grubblar men inget går fram...
Inga beslut fattas...

Balle!

Sovdag

Kategori: Allmänt

Vaknat - somnat - vaknat - somnat hela dagen.
Ont på nya skumma ställen. Utsidan av vänsterfoten.
Benen vek sig på promenaden.
Känns som att gå i sirap.

Huvudvärk.

A en ren skitdag alltså.

Lite ledsen

Kategori: Allmänt

Jo faktiskt blev jag lite ledsen i går.
Känner mig inte så bra själv, kanske är jag fet, ful, otrevlig och tråkig.

Men jag hoppas inte det.

Ändå så blev jag själv hela kvällen i går.

Ledsamt...

Själv

Kategori: Allmänt

Jepp.
Visst sitter jag här själv.
Grabben drog och sov över hos en polare.
Jag blev själv hemma...

Lite ensamt...

noe

Kategori: graves

Nehe, vad lurat.
Folk sa det var så förbannat kallt ute. Jag klädde på mig, gick ut och höll på att dö av värmeslag.

Lyssna inte på andra när du har Graves. Inget fungerar ändå på samma sätt som med andra.

Fryser när det är varmt, svettas när det är kallt.

Skit.

Linköping HC

Kategori: Allmänt

Hockeysverige börjar äntligen ge sitt erkännande till cluben LHC.

Äntligen får vi säga att vi är bra för vi är bra och inte för vi skulle vara ett köpelag.

I år är året vi borde ta hem sm-guldet och skriva in Linköpings HC i historien som det bästa laget och förtjäna det!

Vill ligga...

Kategori: graves

... kvar i sängen.


Kallt.

Vill bli värmd.

Hållen om.

Heart...

Kategori: graves

...beat...

Heartbeat

Klart det ska kännas...

Slag...

hur glad är jag...

Kategori: giftstruma

... i morgon tror ni?
Ska till läkaren på förmiddan. Hon vill skicka mig tillbaka till vårdcentralen. Det vill inte jag. Jag vill ha en läkare som förstår att det är mer till att ha graves än att bara operera. Man blir inte automatiskt frisk bara för man tagit bort sköldkörteln. Man mår inte alltid bättre.

Hur ska jag få tag på en läkare på en vårdcentral som fattar detta när så många missat så mycket under så många år där. Jag har knappt förtroende för läkarna på endokrin. Jag har noll förtroende för läkare på vc.

Blir jag inte bättre så behöver jag en läkare som fattar att jag inte mår bra, inte en som säger som fk vill - att värdena är ju inom referens osv. Det säger tyvärr inget om hur jag mår.

hellre trevlig..

Kategori: graves

..Tog en tripp med runkeeper i dag. Bara för att se hur dåligt jag mår. Allt går så förbannat sakta! Fundera på om jag skulle anmäla mig till blodomloppet men när jag kom till stället jag nästan klappat ihop på flera gånger på dödsturen så insåg jag det är kört i år med.
Kanske nästa år...

Vem vill vara snygg och vältränad ändå? Träffar hellre någon som bara vill ha mig för jag är så sjukt trevlig...

eller not...

bottennotering...

Kategori: graves

58...
inte varit så lite på jag vet inte hur länge.
balle...

Det känns rätt bra i kvarten

Kategori: Allmänt

2-1 i matcher.
HV trodde nog allt var fix och färdigt efter första vinsten med 6-0. Jag är sjukt tacksam att det inte var så även om jag kan hålla med om att det såg lite mörkt ut.

Men efter dagens tillställning med delvis medioker hockey så fick jag se det bästa av det bästa!

En spelare - ingen nämnd - ingen uthängd - fick TOTALT parkinson på pucken och kunde inte komma ur dribbling framför mål.
Han stod där och bara dribbal, fram och tillbaka och kom inte till skott! Sjutk på riktigt! Gör man inte ens ett försök att skjuta när man är själv med målvakten så kanske man är med i fel sport?

Jaja, Cluben tackar och tar mot =)
Jag med.

Nu ska speedade jag försöka sova.
Har hört att det finns ett enyzym i kalkon som gör en trött.. kanske ska googla lite på det eller gå ut till kylen...

pling!

Kategori: Allmänt

Hissen går inte hela vägen upp på alla.

Blääää

Kategori: Allmänt

Det rinner i ögonen, kliar irriterande i halsen, trött, trött, trött.

Ser suddigt.

Om det inte var för uteklimatet skulle jag lätt säga pollenallergi.

Säkert nåt skit i skogen som börjat fröa av sig.

Annars är det en vanlig förkylning.
Får åka till apoteket och shoppa antihistaminer och testa.

Men ananrs är det bra va?

Nääää

Mår inte ett dugg bättre.
Hjärtat slår så hårt att det känns som det ska hoppa ur bröstkorgen på mig.
Anfådd.
Ingen ork.
Jävla cp-sjukdom.

Händer det inget bra i livet då?
Jooooo... det gör det *ler*

Näe det här går jue inte

Kategori: Allmänt

Fan vad härligt det är att se folk skriva som dom pratar och inte försöker perfektisera språket.

=)

Nej men hej!

Kategori: Allmänt

Vem är du?
Var kommer du från?
Varför smyger du runt och kollar in mitt liv?
 
Ska du inte ta och komma in i stället?
 
Mr Graves har inte lämnat in än. Näe han hänger sig kvar som den parastit till sambo han är.
 
Fast en sak är säker. Jag ska göra allt för att vräka den jäveln!

love...

Kategori: Allmänt

Det finns inget som är så flyktigt som kärlek.
 
Just när du trodde du skulle leva själv resten av livet dyker det upp någon speciell människa och snor ditt hjärta.
 
Men du kan vara lugn - det finns olika saker du kan göra för att garanterat undvika att det händer. 

sämre utsikt...

Kategori: giftstruma

... mmm
ögonen är sämre i dag än på länge. Ser suddigt, dimmigt och dubbelt. Svårt att läsa ens vad som står på skärmen framför mig.

ogillar detta - men - kanske har det att göra med min obalans. vem vet. Inte dr dr på endokrin i alla fall...

still dizzy

Kategori: giftstruma

Mmm går som ett fyllo..

Fryser massa i dag med. Och nej, det är inte feber.
Ingen aptit.

Måste ut med den förädlade vargen så han får röra sig.

The world keeps spinning...

Kategori: Allmänt

.... Ja det är dagar som den här. Dagar när jag försöker låtsas vara frisk. Dagar jag försöker göra normala saker som gå upp vid 0800. Gå en kort promenad med hundvaktshunden. Åka och titta på en halvlek i handboll. Åka och titta på när grabben spelade sitt sista poolspel någonsin i hockeyn i grannkommunen. Åka och äta, kebab. Åka hem. Redigera några bilder. Gå en promenad och häma bilen...

Det är väl en rätt ickestressig dag?

Säg det till mitt huvud som allt snurrar i. Då menar jag inte bara tankar och ord, utan även rent fysiskt. Känns som jag konstant klivit av en karusell som gått runt, runt, runt...

dagarna går

Kategori: Allmänt

Jag vet, jag skriver inte varje dag. Mest för jag inte orkar. Delvis för att jag är less på att upprepa samma saker om och om igen...

I dag kan jag lägga till att min tinnitus, (ja visst, sån ska man ha med), är värre än vanligt och jag har ont i huvudet fast jag enligt min sömnapp sovit som en prinsessa i natt.
Jag tror inte den där fungerar så bra på oss som är sjuka faktiskt.
Gjorde den det så vore jag utvilad nu.

Men, den förädlade vargen ska ut i skogen med mig på en runda. Ska försöka ta oss lite länge än våra standard 2000 meter i dag.