butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Bio

Kategori: Allmänt

I dag hade grabben studiedag. Vi valde att studera i bio. Ett bra beslut eftersom det var glest mellan besökarna på stan och ihop med oss endast nio personer i salongen. 
 
Jag skrev just det här inläggt för ungefär 44 minuter sen. Men, det kom visst inte med mer än rubriken. Skulle nu försöka skriva om det hela, men minns inte hälften av vad jag hade skrivit. Nu blir inte formuleringarna lika bra heller. Jävla mörker den här sjukdomen. 
 
På den tiden jag jobbade som journalist, då kunde jag skriva om och om och om... Jag hade något jag saknar nu - ett minne.
 
Vet att jag skrev något om att analysera hur jag mår på olika tider på dygnet. Kom fram till, efter sonens jullov, att jag mår minst dåligt och får mest energi när jag sover från midnatt ungefär och fram till halv elvahugget. Nu går ju inte det normalt då. Normalt så går jag upp, åker med sonen till skolan och sen hem och däckar. Kanske just för jag inte kan sova som kroppen behöver, utan tvingas jobba mot hela tiden. 
 
Bion då?
 
Ja den var bra - Sune på bilsemester. En riktigt kul rulle. Kom just på att det är mer än ett år sedan jag var på bio sist. Då såg vi Sune i Grekland. 
 
Den som orkade leva ett normalt liv ni. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: