butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Finns det något...

Kategori: Allmänt

..Något som inte kan hållas ansvarigt för den här sjukdomen. Kronisk sjukdom. Jo det är ju det eftersom jag opererat bort sköldkörteln och nu har ett konstant hypotillstånd. 
 
Vet inte vad som är värre. Förr vhade jag ju Graves, eller giftstruma som vi kallar det. Efter år av medicinering fick jag till slut operation. Nu, snart ett år efter operationen, mår jag måttligt förändrat. Jag har svårt att säga att jag mår bättre, för det är inte sant. 
 
Lika matt i hjärnan, lika matt i tanken, lika matt i själen och lika matt i kroppen. 
 
Alltför ofta så mår jag kass. Så när en dag kommer då jag mår bra, då lever jag upp och vill göra ALLT på en gång! Tyvärr slår det tillbaka tiofallt. Fast den där enstaka dagen. Den var värt att leva.
 
Så en dag som denna när jag ligger på soffan, får ut lite ord i bloggen och planerar att ta daghunden som håller mig sällskap på en promenad. Det är en rätt bra dag det. Fast jag har ont i ryggslutet, trött, andnöd och känner mig sliten så är det här en bra dag. 
 
Lite sol så hade det varit en riktigt fin dag med =) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: