butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

19 punkter för att ens söka...

Kategori: Allmänt


Här är listan på uppgifter jag måste få fram för att ens kunna söka bidrag från socialen....

1. godkänt hyreskontrakt
2. hyresspesifikation
3. kvitto på senaste betalda hyran

4. beslut på bostadsbidrag (slängt)
5. beslut på sjukpenning (slängt)
6. beslut fastställt underhåll (slängt för länge länge sen)
7. elräkning
8. specifikation hemförsäkring
9. fackavgift spec och kvitto (dras automatiskt från kontot så har inga bevis att bekräfta det hela med hemma)
10. barnomsorg spec och kvitto (har jag inte)
11. lärarbesök kassakvitton och högkostnadskort. (har inte ett kvitto sparat)
12. medicin spec och kassakvitton och så kallat receptkvitto (har jag inte kvar och har jag aldrig fått för det sköts ju elektroniskt)
13. uttrag aktuella uppgifter från skattemyndighet
14. kontoutdrag från samtliga konton de senaste tre månaderna
15. köpehandling och senaste besiktningsprotokoll på samtliga fordon. ( har inte köpehandling kvar på några bilar eftersom de är så gamla och inköpta för så länge sen)
16. Handlingsplan från arbetsförmedlingen. (finns inte nu, är ju sjukskriven)
17. Blankett från socialen som jag ska åka med till arbetsförmedlingen, få påskriven/stämplad och kopiera och lämna in)
18. Läkarintyg.

Ja, vad ska jag säga. Jag klarar knappt av att få in en korrekt påskriven lapp om lovledigt till skolan på grabbens fritids.. tyvärr är det här mer än jag kan mäkta med och detta endast för att sen få höra - du får ingen hjälp för du har betalt lån och csn? Tack men nej tack. Tror jag lägger den energin jag har på att inte röra mer i mitt huvud. Men det är väl så de vill ha det. Så jobbigt att folk inte orkar söka....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: