butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

en vis man på vift...

Kategori: Allmänt

 
Berättade jag för dig om min julkrubba som saknade invånare?
En sån där man ställer upp med jesusbarnet, Maria, Josef och lite djur, en herde och tre vise män.

Lyssna på det här och fundera - jag tror fortfarande inte på gud.
Men, i flera år så har en av de tre vise männen varit borta. Han har dock dykt upp på lite udda ställen och jag har alltid lagt han "så jag ska veta var han är".
Konstigt nog så hittar jag honom aldrig när jag gjort det.
Hur eller haver så hittade jag den förlorade vise mannen bakom en tavla som står på en hylla i hallen redan innan sommaren.
Han fick stå kvar där, så jag skulle veta var han var.
När jag nu skulle ha upp krubban för någon vecka sen, var det bara Josef i kartongen! Alla andra invånare var borta! Inte ens ett får gick att frambringa.

Eftersom inget spår har funnits så har den ypphittade vise mannen och en herde har ju suttit där med grabbens tre vise Skylandersgubbar i stället. Själv har jag ju grubblat som en galning över var sjutton resten av befolkningen är, men eftersom även en kartong med blå julgranskulor och lite annat jox är som bortblåst, trodde jag att de numera var värme i mitt hem tillverkat av Tekniska Verken.
 
 


Nu är det som så här att jag har en julklappsäck som vi brukar använda att lägga våra julklappar i när vi ska till brorsan på julafton.
Det är det enda den används till.

I dag slog jag in Kevin snowboardskor och fundera på var jag skulle gömma dom till julaftons morgon.
Säcken! kom jag på. Den står ändå vid granen och med gammalt papper i för att fylla ut liksom.

Sagt och gjort - ut med det gamla pappret, i med snowboardskorna.

Så ställde jag dit den igen och hoppas inte grabben märker nåt innan julafton. Skulle han röra på den så prasslar det ju i alla fall som det gjorde innan.

Sen skulle jag plocka upp påsen jag tog ur säcken. Jag skaka till lite på den.

Det lät så lustigt, som lösa saker...

...och där i låg resten av krubbans invånare!
Förutom åsnan!

hur fan dom hamnade där i, det skulle jag gärna vilja veta...
...och
var i helvete är åsnan!?!?!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: