butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

jag går i slask...

Kategori: Allmänt

...och gråa dagar.

I går var det städ och pyntdag hemma. Behöver jag säga att inget är klart. Dessutom saknas en hel låda med julsaker. Var nu den tagit vägen..
Kanske inte gör något att inte få upp all bråte. Tänker mest på min grabb och att han ändå ska få ha fina julminnen. Hur nu det ska gå till med mig som mamma och med Graves som påtvingar sig uppmärksamhet var vi än beger oss och vad vi än gör.

I går var det även för många timmar hockeycup för mig. Jättekul för barnen. Mina ben bar mig knappt där jag stod och tittade på match efter match. Jag blir ledsen bara jag tänker på det. Jag gillar hockey och jag älskar att vara med och titta när grabben spelar.
Tråkigt att inte kroppen orkar med då.

Nej, skrapa fram lite ork som inte finns och få ut de här kartongerna i förrådet så det kan se lite jul ut här hemma och inte som om vi höll på att flytta.

Kevin frågade mig i går:
- Mamma, hur fungerar det där med tomten? Skickar föräldrar julklappar till tomten som han sen delar ut?
- Nej, svarade jag. Det tomten kommer med är från honom enbart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: