butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

jag går i snö...

Kategori: Allmänt

...från min lägenhet till bilen. Skottar lite granna. Kör grabben till skolan och hem igen.

Resultatet - helt slut.

På vägen hem lämnade jag en väska och en snöbräda. Grabben ska sova borta i natt. Kände när jag gick till min bil igen att jag så önskar någon kunde anställa mig fast jag är sjuk. Någon som kan ge mig lite uppgifter så jag har någon att göra mer än bara vila.
Visst, jag behöver vila, men jag behöver också tjäna pengar.
Nu har jag mindre än tio dagar på mig att få fram de 3100 som saknas till hyran.
Hur gör man det.

Önskar jag fick vakna en enda morgon utan att den första tanken är "hur ska jag få fram pengarna"
Önskar jag fick somna en enda kväll utan att den sista tanken är "hur ska jag få fram pengarna"

En kvalificerad gissning - jag skulle klara sjukdomen bättre, om jag inte behövde oroa mig för ekonomin så mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: