butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Två rätt på en dag

Kategori: Allmänt

Eller egentligen tre rätt.
Först en gullig väninna på kaffe.
Sen en fantastisk människa på Försäkringskassan som var raka motsatsen till vad jag hade för förutfattade meningar. Hon var så lysande, av energi. Färgglad och ärlig. Hon var hon. Hon gav mig mer än bara direktiv via sitt jobb. Hon gav av sig själv.
Till sist min kurator som ställer upp bra mycket mer än hon har betalt för på sitt jobb. Helt outstanding.

Fast egentligen är det mer än så. En människa jag aldrig träffat skrev och ville att mitt liv skulle bli bra. En omtanke - det är värt mycket.

121212 kunde blivit en undergång av jorden om man ska tro lite gamla kalendrar och bråte. För mig gav det mer hopp om fortsättning. Men visst, solen har inte gått ner i alla jordens hörn för det här dygnet än...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: