butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Välkommen till mitt moment 22

Kategori: Allmänt

Mitt liv kan snart ta slut.
Ditt liv med.
Ingen vet när eller hur vi ska dö, vi vet bara att vi kommer göra det.

Men om mitt liv fortsätter så ser det rätt arbetsamt ut.
Jag har nu, mot min vilja, varit sjukskriven så länge att jag förmodligen inte får stämpla igen efter sjukskrivningen. Inte utan att uppfylla ett nytt arbetsvillkor.

Jag har inget jobb, jag är inte frisk, jag har inget hopp om en finare framtid. Jag har inget hopp om ett bättre 2013. Jag tror inte det på något magiskt sätt, blir annorlunda bara för kalendern visar nya siffror.

Lite desperat och med mycket ångest sitter jag åter igen och räknar kronorna på mitt konto. Hur gärna jag än vill så räcker de inte till de räkningar jag måste betala. Hyra, lån, telefon, el, csn...
Går säkert att skjuta upp något, men vad gör det? Jag har inte mer pengar nästa månad. Jag är inte friskare nästa månad. Jag har inte mer jobb nästa månad.

Vad ska jag hoppas på inför 2013?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: