butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Det är otäckt att somna

Kategori: giftstruma

Så som jag somnar på soffan är otäckt. Nästan som om någon gett en sömnmedel. Ena sekunden är jag där, nästa inte. Sen vaknar jag mitt i natten, tvn låter som den står på högsta volym och om jag inte somnar om igen direkt, då är det lönlöst att försöka somna igen.

I går var inget undantag. Somnade på soffan, kanske fem minuter efter att grabben och hans kompis somnat. Vaknade med ett ryck vid tvåhugget. Somnade om vid fyra.. Fattar inte hur man kan känna sig mer utvilad efter ett par timmar sömn, än efter 13 timmar sömn.

Blev väckt i morse vid 0830. Lånehunden är inte hemma. Jag halvsomna om till halv elva. Nu sitter jag här med sjukt ONT i kroppen. Värk i alla leder. Synen dimmig och svårfokuserad. Ögonen värker...

Men frisk är jag. Det har försäkringskassan bestämt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: