butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

from this moment...

Kategori: giftstruma

Man upphör inte att förvånas över människors önskan att kunna förändra livet. Jag har många som vill försöka göra skillnad kring mig. Många som önskar de kunde hitta en förklaring till varför jag inte mår bättre eller hitta ett jobb som man kan klara av fast man är sjuk.

Jag önskar inget hellre än att kunna hjälpa mig själv. Jag önskar att de där tillfällena när en kort promenad inte slutar med anfåddhet och hjärtklappning dyker upp. Jag önskar att jag kunde storstäda hemma utan att känna total utmattning efter att ha fixat disken. Jag önskar jag fick känna att det lilla jag kan, går att använda för att försörja mig helt själv.

Och jag sliter på. Jag ger mig ut och går, skog och mark. Jag försöker hitta det där som får mig att må bra.

Än har jag inte lyckats. Men än har jag inte slutat försöka...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: