butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Innan jag fördelar inkomsten

Kategori: giftstruma

Ja, innan jag betalar räkningarna den här månaden gick jag och lämnade prover och hämtade ut medicin.
En vanlig kanske inte tycker det är stora utgifter, men för mig gör det stor skillnad. Speciellt som det visade sig att liothyronin var typ tre gånger så dyrt som levaxin.

Det kostar att vara sjuk i Sverige., Inte bara genom läkarbesök och provtagningar, mediciner och sån. Nej man blir nästan sjukare av att vara sjuk när ekonomin falerar och man inte kan göra något för att förändra sin ekonomi. Visst, jag kan säga upp bredbandet, och mobilen, men det är väl det jag har kvar med på "lyx-kontot".

Nu har jag i alla fall lämnat prover, tyvärr visade det sig att glucosprovet skulle tagits fastande och det sas inget om i fredags när jag pratade med läkaren. Eller så har jag glömt bort det.
Hoppas innerligt att Lio kommer hjälpa till så jag slipper sova mig genom livet. Så jag orkar mer. Så mitt huvud kommer igång framför allt. Om jag inte orkar springa en mil gör mig inget, även om jag gärna gör det. Har jag huvudet piggt så kan jag ju skriva en bok eller kanske till och med hitta något jobb man kan sköta över nätet...

Vi får väl se. Nackdelen med Liothyronin är väl att det ska tas flera gånger per dag... Det var rätt skönt att slippa kvällsdoser med thacapzol måste jag säga. Men hellre bättre så jag kan tänka framåt i livet och hitta ett jobb än som det är nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: