butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

testa att spring...

Kategori: giftstruma

Alltså, du orkar knappt gå två kilometer utan att bli helt utmattad. Varför inte testa och spring i stället så kanske du blir friskare?

Så resonerar nu vården ihop med Försäkringskassan.
De tycker jag ska testa att vara friskskriven 25-50 procent.

I dag ser mitt liv ut så här, ungefär.
Gå upp. Äta frukost. Köra sonen till skolan. Gå ut med lånehunden i 1-3 kilometer. Lägga mig på soffan och vila. Hämta sonen vid halv två ungefär. Handla lite. Hem. Lägga mig på soffan och vila. Laga mat. Lägga mig på soffan och vila. Gå ut en kortis med hunden. Lägga mig på soffan och vila. Somna på soffan eller somna i sängen.

För detta får jag inte så värst mycket pengar eftersom jag är sjukskriven och innan det jobbade på vikariat och timmar.

Om jag ska friskskriva mig så kommer min dag se ut som följande:
Gå upp. Äta frukost. Köra sonen till skolan. Gå ut med lånehunden i 1-3 kilometer. Lägga mig på soffan och vila. Hämta sonen vid halv två ungefär. Handla lite. Hem. Lägga mig på soffan och vila. Laga mat. Lägga mig på soffan och vila. Gå ut en kortis med hunden. Lägga mig på soffan och vila. Somna på soffan eller somna i sängen.

Skillnaden är att jag stämplar bort den delen jag är friskskriven för jag har ju inget jobb. Tyvärr så uppfyller jag inte kraven från a-kassan för att få stämpla. För jag står inte till arbetsmarknadens förfogande och kan ta vilket jobb som helst i hela landet.
Detta för att jag inte är frisk.

Men visst, jag kan, som jag sa till läkaren idag, springa i stället för att gå för att bevisa att det inte går fortare, jag blir inte bättre. Men vem fan som är medicinskt utbildad skulle rekommendera det på riktigt? Ingen tror jag. Ingen.
Fast anse att man kan jobba när man knappt har ork till ett liv och föräldraskap, det ska man göra...

Men kom med förlag på arbetsgivare som vill ha dit en person som förmodligen på sin höjd kan gå ut med chefens hund i en halvtimme på förmiddagen. ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: