butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Normaltillstånd...

Kategori: Allmänt

Försöker reda ut hur mycket bättre jag är i dag jämfört med när jag började med Liothyronin. Innan Lio så sov, grät och led jag. Nu inte så mycket humörsvängningar och mer alert på något sätt. Men jag blir fortfarande matt och trött och sover sjukt mycket om jag gör något mer än bara basics hemma.
 
Försöker ju konstant att överlista sjukdomen. Sova lite och tro att man får mer ork fungerar tyvärr inte. Det som fungerar är att sortera ut de viktiga sakerna jag måste göra för att överleva och få vardagen att fungera med allt från mat till städ och tvätt samt grabbens sport. Mig själv får komma lite på andra plats. Eller längre ner ändå på listan.
 
Att inte fullt ut orka en normal vardag som arbetslös är illa nog. Att sen ha den ekonomiska stressen på sig gör inte saken bättre. Var ska jag hitta jobb och hur ska jag få in ork till det utan att göra avkall på något jag knappt klarar av bra idag? Det finns inget mer jag kan ta bort från listan. Mat måste lagas, hemmet måste städas och grabben behöver ha sin mamma.
 
Ekvationen går helt enkelt inte ihop. Önskar jag hade lösningen serverad vid det här laget men jag får nog vänta ett tag till innan nobelpriset trillar ner i min brevlåda...
 
På den vääääldigt bra sidan av livet - David <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: