butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Extra ont

Kategori: Allmänt

Hela kroppen värker i dag. Känns som jag kört en work out från helvetet fast det enda jag gjorde, eller försökte göra, var att gå till tandläkaren. 
 
Det gick inte så bra. 
 
Men jag fick penicillin i alla fall. 
 
Som jag inte har råd att hämta ut :/ 
 
Som arbetslös och sjukskrviven får jag cirka 10 000 kronor i min hand i månaden. 
 
Detta ska, ihop med barnbidrag, underhållstöd och bostadsbidrag, räcka till allt.. 
 
Det gör det inte. Inte med en grabb som fyller elva år nästa år. 
 
Inte med tänder som går sönder.
 
Inte med lån som ska betalas. 
 
Inte med jul och födelsedag som kommer snart. 
 
Och socialen får jag ingen hjälp av. För jag har fått pengar i gåvor av vänner och släkt. Pengar till mat, och räkningar. Räkningar som inte räknas in av socialens stöd. Csn, banklån, återbetalning till Försäkringskassan av för mycket utbetalt bostadsbidrag. Dessa ska icke betalas. Om jag inte betalar så räcker mina pengar säger de på socialen. Om jag inte betalar så går dettta till Kronofogden. Men det är så man ska göra - i Sverige - 2013
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: