butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Gå ut i trafiken

Kategori: Allmänt

Hörru du oskyddade trafikant! Du som går rakt ut i gatan! Du som tror att bilar kan stanna bara för du har rätt att gå på övergångsstället! Du som cyklar utan lysen och reflexer! Du som helt enkelt inte tror du kan dö! Vet du! Det är halt ute och mörkt som fan! Om en olycka sker och du blir påkörd av mig så kan det mycket möjligt vara mitt fel men vet du - det gör lika ont på dig för det! Så var snäll mot oss som färdas i större fordon - visa dig i trafiken. Var säker på att vi hinner stanna och tro inte du inte kan dö. Jag gör mitt, jag ser mig för, jag saktar ner farten när det är halt och jag tar det lugnt där människor ska samsas om trafikutrymmet. Slipper jag dig i fronten på min bil så slipper du en tur till hospitalet eller i värsta fall få en träfrack. Om du ser dig om och visar dig, så minskar vi risken att olyckan sker. Och en sak till - det kan vara halt även om det inte är snö på marken. God jul och så vidare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: