butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Julklappen inköpt!

Kategori: Allmänt

Yes, så är det. En sak till sonen. Och inte ens det har jag egentligen råd med på sjukersättningen. Men som tur är kan man ju betala av saker nuförtiden.

Det här är det värsta av det värsta med att vara arbetslös och sjukskriven. Det finns inte tillräckligt med pengar. Sonen som är van vid att ändå få en fin sak och så lite extra grejer på julen, han får en sak i år som han önskar sig. Sen blir det saker jag annars kunnat köpa ändå. Hockeybag (köps ihop med andra) och skor (känns som man ska kunna köpa det barnet behöver utan att det är i present)

Nej julen är ingen högtid som jag ser fram mot på det ekonomiska planet. Men vad gör man inte för att barnet ska bli glatt? Jo man gör som jag - köp nu - betala i februari... Och då kommer hans födelsedag med...

In it to win it. Kan inte alla som ser det här och har lite ekonomisk empati gå in och köpa något på min sida...

Det är är sånt jag gjorde för länge sen.... innan jag blev sjuk.

www.58andsorad,spreadshirt.se

Enjoy the hollidays!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: