butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Tandproblematiken

Kategori: giftstruma

Den fortsätter.
Hemskt detta att vara så rädd för tandvård. Men i dag, efter en natt med massa värk, ringde jag i alla fall Landstingets tandvårdsgrupp för hjälp. Typiskt så var ju inte rätt person där men de ska ringa i morgon.

I Sverige 2013 får folk inte så mycket hjälp ekonomiskt med sina tänder. Jag som går på lägsta ersättning som sjukskriven och har tandvårdsrädsla blir då en av de som verkligen inte går till tandläkaren.
Inte fan lägger jag tusentals kronor på tandvård när jag inte har råd att betala för resten av livet med allt som behövs.
För att inte tala om att julen är här...

Nej det borde finnas extra stöd för personer som redan har det krasst.
Men gå till socialen - säger alla. Fast socialen hjälper inte med sånt. Socialen går in på mitt konto och tittar och ser att jag fått in pengar. Pengar jag fått för jag ska kunna bo kvar, pengar jag fått för att betala skulder som inte socialens norm täcker. Exempelvis CSN och banklån.
Men socialen bryr sig inte om det. Nej enligt dem skulle jag ha sparat dessa slantar - till sånt här.

Sverige 2013 innehåller så många moment 22 att man kräks.

För den som är som jag - sjuk - blir det inte lättare att försöka bli frisk.
#tandvårdsskräck #tandvårdsrädsla

Kommentarer


Kommentera inlägget här: