butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Det du inte ser

Kategori: Allmänt

Du träffade mig i dag.
Du tyckte jag såg pigg ut.
Jag skrattade, log och var trevlig.
 
Det du inte ser är min verklighet.
Det du inte ser är hur jag kämpar med att tankarna ska gå ihop.
Det du inte ser är hur jag tar ut all energi från energikontot, bara för att fungera relativt normalt under ett par timmar en dag.
 
Det du inte ser, är hur jag somnar en kvart efter att jag kommit hem.
Det du inte ser, är hur mitt hem ser ut.
Det du inte ser, är hur mycket det kostar att vara pigg glad och trevlig i ett par timmar.
 
Världen är värd det bästa av mig när jag är ute.
 
Du träffade mig i dag. Jag hade kameran i högsta hugg och fotade massa bilder.
Du tyckte det såg lätt ut.
 
Det du inte ser, är att de flesta bilder är rätt dåliga och slängs.
Det du inte ser, är hur jag kämpar med att hitta ork till mina muskler att ens hålla kameran uppe.
Det du inte ser, är hur mina ögon inte fungerar och gör att skärpan inte hamnar där jag vill.
 
Det du inte ser är helt enkelt hur sjuk jag är.
Världen är värd det bästa av mig.
Vad är jag själv värd?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: