butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

och idag känns det

Kategori: Allmänt

I heeeela kroppen. Men mest i benen.
Det känns att jag gick mer än jag borde.
Längre än jag borde.
Fortare än jag borde.
 
Nej, kanske inte det sista. Kanske jag gick så fort som jag kunde men det var för långt.
 
Nu sitter jag med en sjuk värk i vänster höft. Märkligt ställe att få ont på men ONT gör det.
Tillika ont i lederna i händerna. Varenda nersalg på tangentbordet för att få ner några ord om hur jag mår, är en plåga. Ändå gör jag det. Inte för din skull, utan för min egen. För att kunna jämföra dagar. För att kunna se om något blivit annorlunda. För att kunna minnas vilka dagar som var gladare, piggare och bättre. För att kunna se att de ens finns.
 
Hjärtat har fått glädje idag. Min son och Tessan och hundar förgyllde den.
 
Men nu står huvudet still.
 
Klarar inte ens årskurs tre matematik.
Klarar inte ens att planera morgondagen.
 
Varför jag nu ska göra det.
 
Giftstruma. Det sitter i halsen.
 
Men, när du tagit bort det det sitter i, så finns ingen förklaring om varför du inte känner dig bättre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: