butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Åter på ekonomiångest lane...

Kategori: Allmänt

...Jo det försvinner ju inte bara för man blivit opererad.
Den efterhängsna problemetiken med för mycket utgifter och för lite i sjukersättning.

Fick en faktura på 3000 som ska vara betald i slutet av januari. Jag har ingen lösning. Jag vet inte vad jag ska göra.
Jag kan inte trolla mig till en billigare bostad bara för jag måste.
Samtidigt är det den enda kostnaden jag kan dra ner, något.

Men jag måste dra ner den så mycket att vi förmodligen får flytta till en skokartong... Mindre lägenhet innebär mindre hyra och då mindre i bostadsbidrag. Men eftersom jag har en skuld till FK så vill ju de ändå ha sina pengar, vilket jag förstår.
Det jag inte förstår och inte vet är hur jag ska få saker att gå runt.

Om jag kunde jobba, så skulle jag det. Men när jag sitter här med ångest i min kropp, en miljon tankar i huvudet och panik över ytterligare ett månadsskifte där pengar ska fram som inte finns, så går det inte att göra annat än hoppas på att ytterligare en vänlig själ ska hjälpa mig ekonomiskt.

Jag letar... och letar... jag är beredd att göra mycket för att slippa detta. Det tråkiga och det värdelösa är att min son får ta smällen för att mamma blev sjuk och fattig. Han har ju inte heller valt detta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: