butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Bostad... en trygghet?

Kategori: Allmänt

Jag undrar. Finns det någon som kan upplåta en bostad åt mig och min son i ett år. Vi kan knappt betala något. Men vi är snälla och trevliga.

Så här är det.

Jag försökte slå mig in på arbetsmarknaden men blev sjuk i en sjukdom som slår ut kroppens egna system, en autoimmun sjukdom.

Undertiden den tog fäste i min kropp, satsade jag pengar på utbildning och försökte skaffa mig jobb. Eftersom jag var sjuk, gick detta dåligt. Jag fick inga jobb och blev arbetslös och sjukskriven.

Tyvärr slutade inte CSN och banken att vilja ha betalt av mig. Jag betalade, och tiggde pengar av vänner och släkt. Detta håller så klart inte i längden och för att få hjälp av kommunen, så uppmanar de mig att inte betala till mina fordringsägare.

Själv vill jag inte hamna hos Kronofogden. Jag anser att min sons liv, och mitt, är värt bättre än så. Jag har inga problem med alkohol, röker inte, snusar inte och brukar inte narkotika. Jag har inte massa kreditköp på hemelektrionik eller dyligt. Jag försöke bara hitta ett sätt att inte gå i konkursoch bli frisk i vårt fina land.

Hjälper du till? Har du en bostad att upplåta i ett år? En bostad där jag kan bo, utan att varje månad ha kniven på strupen att få fram pengar till mina räkningar. En bostad som gör att jag kan få en chans att om inte blir frisk, så kanske bli lite bättre så jag kan få ett deltidsjobb i alla fall.

Du kanske tycker det här låter sjukt i sig, men jag försöker göra så mycket jag kan för att livet ska vända och bli lite bättre.
Jag får nu be helt främmande människor om detta eftersom det inte finns någon i min närhet som kan hjälpa mig.

Kanske har du en stor källare med pentry som du kan upplåta?
Kanske har du ett gästhus?
Kanske ett sommarhus?
Kanske är du hyresvärd och vill göra ditt livs insats och hjälpa en person och låta mig hyra en bostad riktigt billigt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: