butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Broarna i Linköping..

Kategori: Allmänt

..dom är inte ens i närheten av så romantiska som broarna i Madison County.
Fast det kanske har att göra med Clint Eastwood med.

Här i Linköping finns ingen Clintan. Ingen som kan höja romantiken och mystiken kring broarna. Ingen man som kliver in och totalt välter den kvinna han möter.

Här i Linköping lever vi i verkligheten. Trots att jag vet att Broarna i Madison County förmodligen är lika långtråkiga i verkligheten som broarna i Linköping är, så kan jag inte låta bli att gripas av berättelsen. Svepas med i den omöjliga kärlek som Francesca och Robert har för varandra. Känna närheten och längtan och även uppgivenheten i vetskapen om att det aldrig kommer bli de två...

Två minuter efter filmen är slut är jag tillbaka på min soffa i Haninge i Linköping - Sverige.

Ett land som jag har en hatkärlek till. Ett land som bjudit på hinder efter hinder efter hinder.
Själv har jag fått bygga bro efter bro efter bro....

Alla har rasat..
Den sista håller jag på att bygga nu.

Kommer den att hålla?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: