butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Den kröp åt samma håll...

Kategori: Allmänt

I dag har kakelkillarna varit här. Det är ju bra. Ju fortare jag får bort allt damm och mögel och skit jag mått extra dåligt av, desto bättre.

Kakelkillarna var snälla. Dom la ut papper på golvet så det inte skulle bli så skitigt.
Det kakelkillarna inte räknade med var den lilla skalbagge som dom förmodligen hade med sig in i någon låda...

Insekten kom fram nu på nattkröken. Den gick med snabba bestämda steg i riktning mot en plats under kökssoffan.
Insekten sågs först vid spisen.
Nu traskade han på, mot sitt mål...

Findus tyckte också att han kunde bli ett mål. Eller i alla fall en leksak. Findus började sålunda förfölja insekten och kastade iväg den i luften.
Insekten flög, landande och började traska igen.
I samma riktining, mot samma mål.

Oavsett var Findus placerade insekten så vände den mot samma ställe om och om igen.

Nu sliter Findus i köket för insekten tröttnade och gick vägen under pappret i stället för på...

Ja - det låter...

Så tack kakelkillarna för att min katt fick en leksak och jag ett nervsammanbrott...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: