butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

När gick det åt helvete?

Kategori: Allmänt

Jag har mycket tid till att fundera. Antagligen mer tid än vad som är hälsosamt. Hade jag bara lika mycket ork till att skriva ner allt sammanhängande så skulle jag nog fått ihop ett par böcker vid det här laget.
Jag brukar fundera på när det gick åt helvete i livet. På riktigt. Var fattade jag fel beslut som gjorde att allt blev så här.

Var det 1991 när jag blev gravid första gången. När jag efter att ha haft oskyddad sex en enda gång, fick reda på att jag var gravid och gjorde abort?
Var det när jag satt där på ungdomsmottagningen och grät, som jag fattade fel beslut. När jag grät för att i min värld, skulle jag inte ha barn. Jag kunde inte bli med barn. Hur var det möjligt att det drabbade mig.

Eller var det när jag skule välja preventivmedel. När jag valde p-spruta för att jag inte kunde svälja tabletter och då inte såg möjligheten i att använda p-piller. Var det när jag fick denna spruta och ingen information om hur psykiskt dåligt man kunde må av den som jag fattade fel beslut.
Var de kommande åren av ångest och självmordsförsök ett sätt för livet att straffa mig för att jag inte fick rätt information av vården?
Var det ett sätt att visa att jag fattade fel beslut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: