butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Tack för biljetten

Kategori: Allmänt

Ja i dag tackar jag Östgötatrafiken. Att er chuafför inte väntade in oss de sista femton meterna vi hade kvar, kunde förstört dagen.

Nu gick vi hem och tog bilen i stället. Jag ska nog fortsätta med det för det är fan alltid problem när jag reser med buss.

Bortsett från detta la jag all energi åt min grabb idag. Först åkte vi ner till stan och hämtade biljetter till bio. Sen promenerade vi till tågstationen och köpte tågbiljett åt mig. Tog en fika på Järvägscaféet. Torra kakor, torra bullar. Trevlig personal och trevligt folk som satt där. Vägen tillbaka till bion gick via Hemmakväll. Fresht godis, som jag inte tål, och dricka blev dagens lunch.
Sune i Grekland var riktigt rolig, även om man är vuxen.
Efter bion åkte vi hem, hämtade skridskor och drog ner till Stångebridge för lite åka. Två timmar senare vad klockan åtta på aftonen och vi drog oss frusna, men rätt glada, hemåt för att steka pannkakor. =)
Vi såg nästan hela filmen Bröderna Karlsson medan vi käkade och nu har vi bäddat ner oss i en säng för lite sömn.
Eftersom jag själv inte åkt skridskor så kommer det nog ta lite längre tid för mig att somna än för prinsen som ligger bredvid.

Nu har jag nog bloggat som de flesta gör. Olikt mig, men varför inte förvåna sig själv med att vara... som alla andra ibland...

Jag gör trots allt detta endast för att kunna skilja ur de något bättre dagarna från de sämre och skitdåliga,

Aptit, en femma.
Ork, en femma.
Värk, en femma.
Men, jag fick ta i för att inte explodera helt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: