butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

det ringde på dörren...

Kategori: Allmänt

...Utanför stod en grabb. Elva år gammal. Eller ung. Han frågade efter min grabb. Han var inte hemma.
Killen stod där. Dröjde sig kvar. Han gick inte. Jag fråga om allt var bra. Om han njöt av sommarlovet. Jo då, det var bra. Skönt va ledig Men några längre resor blev det inte. Mamman med ny karl hade just fått en liten. Samma på pappas sida och där var en till på väg.
Mycket liv och ljud då, sa jag till grabben.
Jo... svara han. Men jobbigast är inte barnen. Det är de vuxna. Dom bara bråkar så mycket hela tiden.
Aj då, sa jag. Vad tråkigt att det ska vara så.
Jo.. svara han. Men jag brukar ta och gå ut när dom bråkar och skriker så jag slipper höra det.
Då får vi hoppas det är bra väder, sa jag.
Annars tar jag ett paraply och sätter mig under.... svara han...

Sverige... 2013.... sommarlov är inte kul för alla....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: