butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Här är min arbetsträning!

Kategori: giftstruma

I dag åkte jag med grabbens klass till en bondgård en bit utanför stan. Dom skulle titta på korna, traktorerna och få fika. Jag fotograferade.
Eftersom jag blir så extremt illamående när jag åker buss fick jag köra min egen bil efter bussen.

Klockan 08:10 åkte vi från skolan.
Klockan 08:40 var vi framme på gården.
Klockan 11:30 var vi tillbaka på skolan.

Klockan 12:30 låg jag utslagen på soffan och sov utan chans till väckning.

Tycker ni jag kan jobba?

Jag gick runt, i lugnt tempo, fotade lite, pratade lite med någon annan förälder, pratade med bonden, pratade med barnen. Provsatt en skitstor traktor. Drack kaffe.

Det räckte för att jag skulle bli helt nollad.
Nu har jag ingen ork what so ever.
Nu har jag ingen aptit.
Nu har jag värk i ögonen.
Nu har jag cementkänsla i benen.
Nu har jag en seg tankeverksamhet.
Nu har jag tagit slut, igen.

OM jag hade haft ett jobb som detta, halvtid, så skulle jag inte orkat gå till jobbet i morgon.

P U N K T

Kommentarer

  • Kicki säger:

    Åå va jag känner igen mig i det du skriver.
    Tänk om läkarna kunde fatta ... DET ÄR JUST DETTA SOM ÄR TYPISKT FÖR OSS MED HYPOTYREOS!!!!

    Kramar i massor till Dig!!!

    2013-05-23 | 22:08:42
    Bloggadress: http://kickistyreoidit.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: