butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Negativ

Kategori: giftstruma

Många som börjar prata med mig om framtidsutsikter, chans att få jobb, chans att bli friskare med mera, uppfattar mig som negativ. Nästan allt som folk föreslår har jag ett "det går inte" eller "jag kan inte" som svar på.
Det är inte för jag är negativt inställd utan för att jag helt enkelt redan kollat och rannsakat mig själv om det går att genomföra.

Efter alla år med denna sjukdom, med det jag är utbildad till och det jag kan så vet jag också mina begränsningar. Jag vet att om jag pushar mig själv att göra lite mer än jag brukar, så slår det tillbaka. Trots detta så gör jag just detta. Pushar mig själv.

Och jag lovar. Den dagen jag faktiskt inte får bakslag fysiskt och mentalt för jag pushar mig själv, då kommer hela världen få veta att jag mår bättre.

Tills dess fortsätter mitt till synes negativa liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: