butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Planera?

Kategori: giftstruma

Nej, det går inte att planera. Det är ett jävla stor stressmoment i vardagen att inte kunna planera. Inte bara dagen, utan morgondagen, nästa vecka, nästa månad, sommaren...

Fick frågan om behov av fritids i sommar. Jag vet inte. Det vill veta. Så har det varit i flera år nu. Jag har ju inte haft fast jobb och jag vet inte hur min framtid ser ut. Än mindre nu än någonsin.

Man blir socialt handikappad som sjukskriven. Inte av fri vilja, men just för du inte kan planera för annat än att vara hemma. Dels för du inte vet när FK ringer för att det vill ha ett möte, dels för du inte har rätt att semestra utomlands utan att kassan ska pröva rätten till din ersättning och dels för att du inte har råd.

Jag vill ha ett liv, där man kan spara pengar till en semester. Där man kan planera för framtiden i form av ett år, fem år osv., Och där man har råd att vara en del av det samhälle vi lever i.

Jag vill...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: