butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Värsta pessimisten

Kategori: giftstruma

Ja det är jag det!
Ingen idé att mörka faktumet att jag alltid förväntar mig någon riktigt dåligt när något blir bättre.
Enda anledningen till att jag känner så, är för att de senaste åren har livet hela tiden påvisat att det stämmer. Vinner jag pengar, får jag en oväntad utgift. Mår jag bättre, får jag snart må sju resor sämre. Får jag jobb, blir jag sjukare och så vidare.

Nu har jag i alla fall gått två dagar och varit lite piggare. Jag har inte haft ont i huvudet och känner mig något mer balanserad.

Är det min tur nu?
Kommer detta hålla i sig?
Kommer det bli än bättre så man vågar tro på en framtid där någon kan tänka sig att ge en ett jobb igen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: