butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

När huvudet vill mer..

Kategori: Allmänt

..än kroppen orkar.
 
När tankarna snurrar, idéerna flödar. Men kroppen orkar inte.
Vem vill leva mitt liv? Själv är jag inte så sugen längre. Jag vill vara mer än sjuk hemma. Jag vill vara mer än den som städar, tvättar, diskar och kör grabben till skolan och träningarna. Jag vill vara jag. Jag vill orka leva. 
 
Men jag vill också orka jobba. Få in pengar till vårat liv. Mitt, sonens och sambons. 
 
Ja jag är lyckligt lottad så. Jag sprang in i kärleken. Eller han hittade mig och behöll mig. Jag är lycklig. Jag har mer än många andra. Jag slipper sitta och tigga nere på stan eller utanför Coop. Jag har mina mediciner och jag får god mat lagad åt mig. 
 
Men jag är ledsen... 
 
Jag är rastlös i mitt huvud...
 
Jag söker desperat efter lösningar på det jag inte kan acceptera...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: