butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Inproduktiv och fastlåst

Kategori: giftstruma

Det blir inte mycket gjort. Trött, less. Less, trött. Om vartannat.

Blir matt och fastlåst.

Kan exempelvis köra bilen till affären bara för att sitta kvar i den på parkeringsplatsen och planera min tur i affären...
Kan inte gå ut om jag inte vet hur jag ska gå och vad jag ska ha. Det värsta som finns är när de bygger om i stora affärer så man inte hittar det man söker. Eller om ett märke är slut på den varan man ska ha. Skitsvårt att planera om och välja ett annat.

Stod vid kaffet på Ica Signalen i Ekholmen häromdagen. Extrapriser hit och dit. Köp tre betala för två. Två för 59 kronor. Tre för 100...

Försökte tänka på vilket som skulle bli det billigaste alternativet. Tror ett tiotal andra tog kaffe medan jag stod där och försökte se ut som att jag fattade överlagda beslut. Sanningen var den att tankarna bara snurrade i huvudet och det slutade med att jag tog ett paket av dyrare kaffe. Men det var den sorten jag brukar ha.

Bagateller i en vardag men det tar energi som fan att inte fungera.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: