butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Slutar med p-piller

Kategori: giftstruma

Efter noga eftertanke har jag bestämt mig för att sluta med p-piller.
Från början, 2009/2010 så sökte jag hjälp för jag helt plötsligt fick extrema blödningar och mensvärk. Har inte haft så tidigare och fick Qlaira utskrivet. Detta har fungerat bra.
Men...

Jag undrar om dessa problem inte berodde på annat än Graves som vaknade till igen. Nu har jag fått råd av andra med endokrina sjukdomar att skippa p-piller med anledning av de extra hormonerna/störning av hormonbalansen som finns.

Hoppas och ber att jag nu ska bli piggare och snyggare och att jag ska känna mig som värdena visar på provtagningarna - perfekt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: