butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Är det nu...

Kategori: Allmänt

Börjar det nu? Eller är det just slut? Eller var står man i livets vandring. Vägar möts och staden krymper i storlek med åldern man uppnår. 
Är det för att vi känner och möter fler människor eller är det för att vi helt enkelt bara är äldre och visare. Mera upplysta och uppmärksamma på vilka som faktiskt finns i våran närhet. 
 
Ungdomens dagar har fladdrat förbi alltför fort. Helt plötslig står man inför den sista halvan i livet. Den som skulle varit den bättre halvan. Om jag bara hade vetat att jag hade behövt planera lite inför den. 
 
Men jag visste inte bättre. Hur många unga tänker att de ska få en livsändrande sjukdom lagom när livet ska förfinas i kanten. Hur många tänker ens på sin dödlighet och livet längre fram. 
 
Jag gjorde det inte. På ett sätt är jag ledsen i mig själv att jag inte kunde göra det. Jag får nu, en rätt bitter eftersmak av de dåliga livsinvesteringar jag gjort. 
Men, hade jag inte gjort dessa, då skulle jag inte vara den jag är, där jag är. 
 
2013 adjö
2014 välkommen
 
Hit me with your best shot and I'll keep standing! Tall, strong and brave like never before! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: