butwhy

Giftstruma, graves sjukdom. Den kan vända upp och ner på ett helt liv. Det har synnerligen brutit ner mitt liv till en allt sämre tillvaro.

Jag har en sjukdom

Kategori: Allmänt

En sjukdom som gör att jag behöver ha allt så strukturerat och planerat som möjligt. 
Som gör att jag tappar alla trådar när planerna ändras. 
Som får mig att överreagera på både positiva och negativa känslor och intryck. 
En sjukdom där livet fungerar minst smärtsamt om jag vet att jag kan lita på att människor runt mig faktiskt levererar, ställer upp och genomför det som har planerats. 
 
Det här gör att mitt umgänge är klart begränsat. Att det är få människor jag kan vara med. För jag behöver, i stor utsträckning, veta att jag kan lita på att det som planerats genomförs. 
 
Särskilt jobbigt är det med ändringar som påverkar mitt deltagande. 
 
Jag önskar jag inte hade den här sjukdomen. 
 
Jag önskar jag var frisk. 
 
Jag önskar att folk kunde förstå att man inte får en häst med brutet ben att springa fortare bara för att du vill den ska göra det. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: